Uvod u SEO
Što je zapravo SEO optimizacija, odnosno optimizacija za tražilice?
Posljednjih nekoliko godina mnogo se priča o SEO optimizaciji, a malo ljudi zna što je zapravo to. SEO optimizacija (Search engine optimization) je dugoročan proces u kojem kroz poboljšanja na web stranicama i oko njih ostvarujemo veću vidljivost na internet pretraživačima. Ukoliko smo vidljiviji na tražilicama, imat ćemo veću posjećenost web sjedišta te će se to na kraju odraziti na bolje poslovne rezultate. SEO se kao takav sastoji od 3 faze optimizacije.
3 faze SEO optimizacije
ON-site SEO na kojega možemo utjecati kroz sadržaj na vlastitoj web stranici.
Dobro odrađen ON-site SEO sastoji se od kvalitetne analize zastupljenosti ključnih riječi, pravilno označavanje i dodavanje naslova i podnaslova, dovoljnog broja ključnih riječi u tekstualnom sadržaju. Također je potrebno dodati alt oznake slikama koje su bitne za sveukupan sadržaj, a nazivi također moraju imati pravilno zastupljene ključne riječi. Na kraju je potrebno dodatno analizirati sav tekstualni sadržaj, provjeriti količinu znakova i pravilnu odjeljenost tekstualnog sadržaja podnaslovima, te tekstove međusobno povezati.
Kod OFF-site SEO optimizacije riječ je o vanjskim linkovima koji upućuju na web stranicu.
Cijela SEO optimizacija se vrti oko sadržaja, i to onog kvalitetnog. SEO nije “natjecanje u brojevima već u kvaliteti” i tražilice stavljaju naglasak na kvalitetu linka puno više nego na njihov broj, Dijeljenjem znanja stječe se autoritet i korisnici će sami doći ako vam je sadržaj dobar. Pri tome je potrebno voditi računa tko su posjetitelji web stranice i što oni trebaju ili misle da trebaju. Što je više kvalitetnih linkova koji vode s drugih stranica na vašu web stranicu, to će vaša pozicija biti bolja. No, ne nasjedajte na oglase koji za 2 dolara ili manje bude prijavu vaših stranica na veliki broj web direktorija. Sami možemo utjecati na formiranje kvalitetnih linkova interakcijama kao što su povezivanje web stranice sa profilima društvenih mreža, povezivanjem sa Wikipediom ili drugim web stranicama, kreiranjem objava i članaka na svojoj web stranici i na gostujućim portalima srodne tematike.
Tehnički SEO
Tehnički SEO uključuje optimizaciju brzine učitavanja web stranice, ispravljanje svih grešaka servera, izradu i slanje mape stranice tražilicama, prilagodbu na responzivni način rada gdje treba, provjeriti HTTPS, identificirati i popravati greške indeksiranja, provjeriti robots.txt, provjeriti duplicirane meta podatake, provjeriti duplicirani sadržaj, optimizirati slike, postaviti kvalitetnu strukturu linkova, provjeriti neispravne poveznice.
Zaključak
SEO budućnosti će se definitivno i dalje temeljiti na kvalitetnom sadržaju koji će imati ultimativan utjecaj na tražilice i njihove rezultate pretraživanja (SERP). Međutim, priroda SERP-a će se mijenjati utoliko što će tražilice konstantno testirati nove značajke s boljim i kupcima prilagođenim podacima.
Zbog toga će marketeri u budućnosti morati razviti svoj algoritam i automatizirani način za procjenu i prilagodbu kvalitete sadržaja.
U kontekstu tražilica, Google će zadržati neprikosnoveni primat na tržištu te će i dalje biti globalni lider. Jedinu konkretnu prijetnju Google može očekivati od tražilica na društvenim mrežama kao što je Facebook, velikih i snažnih korporacija kao što je Apple ili pak od start-upova koji se bave umjetnom inteligencijom te u potpunosti mijenjaju prirodu i iskustvo pretraživanja. Glasovno pretraživanje (eng. voice search) je definitivno smjer u kojem se i danas kreće priroda pretraživanja – danas je već 20% svih mobilnih pretraživanja ostvareno preko voice searcha. Stoga se može očekivati i daljnji razvoj ovog oblika pretraživanja, posebno s naglaskom na umjetnu inteligenciju.
Zadržavajući lidersku poziciju na tržištu tražilica, Google će i dalje uvoditi nove promjene i unaprjeđenja svojih algoritama, a sve s ciljem pružanja što relevantnijih rezultata svojim korisnicima. Kvalitetan i relevantan sadržaj će i dalje biti ishodišna točka procesa rangiranja.
Također se može očekivati konkretnije definiranje aktivnosti na društvenim mrežama kao faktora rangiranja.